Szülői szerep, avagy mindenki másképp rontja el - én éppen így :

Anyja lettem

Anyja lettem

Kezdő mindennapjaink

2014. június 25. - buanna
Holnap már 3 hete lesz, hogy itthon vagyunk hármasban. Elég gyorsan eltelt ez az első időszak, és szerintem jobban bírjuk a gyűrődést, mint amire előzetesen számítottunk. Beni naponta 6 (ritkán 7) alkalommal eszik, napközben 3 óránként, éjszaka 10 és reggel 6 között 4 óránként. A legtöbbször "megkegyelmez" nekünk: az este 10-es és hajnal 2-es evések után azonnal bealszik, nem jellemző a sírás, így én is egész jókat alszom :). Szóval egyelőre elég jó tervezhetőek a napjaim, már olyan is volt, hogy anyu, vagy Szabi itthon marat Benivel, én pedig leléptem vásárolgatni, ellenni, illetve jövő hétre beterveztem egy 1 órás masszázst is. Nagyon fáj ugyanis a hátam, elég hirtelen ért fizikailag ez a 4 kiló feletti "csöppség", akit gyakran ringatok, illetve kitekert pozíciókban büfiztetek. Hatalmas mennyiségeket eszik, utána persze megy a harc a fájós pocakkal - ilyen a nagy babák élete...

Saját megítélésünk szerint a napokban esett/esik át Benike egy ún. növekedési ugráson, ez 3 hét körül általános. Ez azzal jár, hogy még többet eszik, és nyűgös is. Nehéz ám egy pici emberke élete ilyenkor:

Küzdés apai segítséggel :)
Ébrenlét

Benedek egyre többet van ébren, megmondom őszintén, kicsit nehéz is ezzel a ténnyel néha mit kezdeni :). Mert hogy ugyan mit is lehet kezdeni egy ilyen picinykével, aki még a fejét se tartja és nem is igazán köti le semmi huzamosabb ideig. Nagyjából kialakult az, hogy a délután 3-as etetés után van egy hosszabb játékidő. Ekkor ráteszem a kis játszó szőnyegére, és énekelek, bábozgatok neki a kis plüss figuráival. Az élénkebb színű figurákat sokszor követi a szemével, illetve a csipogós hangjaikra felfigyel, a hang felé fordul. Hason fekve ügyesen és kitartósan emelgeti magát, ám ez még igen nehéz lehet neki, mert a testarányaihoz képest még hatalmas a feje és gyakran eldől. Ilyenkor jókat nevetünk rajta, mi a gonosz szülők :D. A másik nagyobb ébrenléti program a 6-os etetést megelőzően van, ez a fürdés, ami Szabi feladata. Nagyon szereti a vizet! Még akkor is, amikor szimplán a csapnál mosom meg a popsiját pelenkázások között. Még a lábait is bedugdossa a vízsugár alá ilyenkor, és ha előtte sírás volt, ekkor rögtön abbamarad. A kiságyában egyre gyakrabban elvan egyedül is, nézelődik, illetve úgy vettem észre, hogy a zenét nagyon szereti. Ezért gyakran beteszek neki népzenét, komolyzenét, vagy a Gazdasági Rádiót - nem, nem ragaszkodom ahhoz, hogy a gyerek közgazdász legyen, de manapság ez az egyetlen rádió, amin kellemes háttérzene megy és garantáltan semmi "sebestyénbalázsos" idiótaságtól nem butul a gyerek :). (Ha meg ettől lesz közgazdász, ám legyen :D).

Kimozdulás

Ez egyelőre kimerül a sétában, illetve egyszer már a Millenáris Parkban is voltunk, valamint Biró nagyapával egy közeli étteremben. De hamarosan cifrább utakat is tervezünk, mert az tuti, hogy nem szeretnék itthon ülő anyuka lenni, és azt szeretném, hogy a gyerekem is szépen elkezdje megismerni, felfedezni a világot :). Úgy szép az élet, ha zajlik, mit unatkozzunk...

Néhány mókás élmény, megállapítás

- Már tudok sötétben akár kakis pelenkát is cserélni úgy, hogy a gyerek közben végig alszik.
- Szoptatás közben simán tudok aludni - szóval nem is fáj ez a dolog annyira, pedig rettegtem ám tőle :).
- Nem is olyan régen még el se tudtuk képzelni, hogy egy hosszadalmas hát- és has simogatást, popsi paskolást követő baba büffentés és/vagy kakilás nagyobb megkönnyebbülést okoz majd számunkra egy nyári szombat estén, mint anno egy feles pálinka - pedig így igaz!
- Ma reggel az ágyon ülve, kómásan, a gyerek Szabinak való átadása után is ringatóztam jobbra-balra...Szabi szólt, hogy hagyjam abba, már nincs a vállamon a gyerek :D.

A bejegyzés trackback címe:

https://anyjalettem.blog.hu/api/trackback/id/tr196548335

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása