Szülői szerep, avagy mindenki másképp rontja el - én éppen így :

Anyja lettem

Anyja lettem

Ami még az esküvő biznisznél is durvább...

2013. december 02. - buanna
...az a kismama/baba biznisz.

Gondoltam én, hogy a gyerektéma drága dolog. De én itt elsősorban olyan általános és hosszú távú dolgokkal azonosítottam ezt, mint pl. óvodáztatás, sulis tankönyvek, különórák, tinik ruhatára és buliztatása, fesztiváloztatása, meg hát majd később az egyetem...Nem :) A probléma sokkal hamarabb kezdődik, és ebben a témakörben különösen igaz, hogy a termékek, szolgáltatások iránti vágyadat szépen kidolgozott, színes-szagos marketing és pszichológiai eszközökkel alakítják ki. A fő sugallat persze mindig ez:

"Mi az, hogy drága?? Hát van neked szíved?? Na ugye..."

Ez nagyon hasonló az esküvőshöz, ami valami ilyesmi volt:

"Mi az, hogy drága?? Dehát ez a TE életed nagy napja! Na ugye...".

A bökkenő az, hogy míg ezutóbbit simán kivéded azzal, hogy "na ÉN képes vagyok erről lemondani, vagy olcsóbban megoldani, a szerelem úgyis ingyen van" (hehe, amúgy nem teljesen hiszek ezutóbbiban, de ez egy másik poszt témája lehetne/lesz:)), a gyerek téma húzósabb, mert hát a hormonoktól túlterhelt, leendő anya, aki még azt se tudja, mi az, hogy anyának lenni, persze, hogy az égvilágon semmit nem akar megvonni az ő egyetlen kicsikéjétől. Nem magától, hanem a gyerekétől. Na ez az: a kismama biznisz látszólag nem rólad szól, hanem a születendő gyerekedről. Még amit közvetlenül magadnak veszel (pl. kismama farmer), az is a gyerekért van. Látszólag :) Mert persze a lecsupaszított igazság magja mégiscsak te magad vagy, a te anyai identitásod, illetve annak igazolása önmagad és a külvilág felé:

"Igen-igen jó vagyok, én tényleg jó vagyok, hát nem látjátok?! Vettem ilyet is neki, gondoltam arra is, felelős szülő vagyok ugye??"

A kismama csak kapkodja a fejét: az meg mi és mire jó és kell az nekem (vagyis: NEKI)? És persze aztán szépen el lesz ám magyarázva, hogy miért igen, sőt.... :) Éppen ezért kismama témában remek PR cikkeket lehet írni, nem nagy kihívás a dolog szerintem, mert a gülü szemekkel érdeklődő kismama társdalom nem utasítja el zsigerből még a direkt reklámokat sem, mindenre figyel, mindent tudni akar, minden érdekli, aminek köze van a kis gügyögő csöppséghez. Még egy sima reklámot is simán elfogadunk kedves jótanácsként, hát nem borzalmas? :)  Nehogymár az én gyerekem maradjon ki/le valamiből/ről! Ja, hogy sokba kerül az a valami?

"És most komolyan a gyerekemtől vonjam meg ezt, csak azért, mert én itt anyagiaskodom? Hát majd hagyom tán éhezni, meg rongyokban járatom később? Ilyen szar anya leszek?? Hát mégis mi másra kéne az a pénz? Netán magamra, meg a pórias kis nyaralgatásomra, a gyerek meg oldja meg magának a problémáit?! Na nemár, hogy azon a nyavalyás magánvizsgálaton múljon a jövője, vagy a néhány tízezer forinttal drágább babakocsin a kis popsijának a kényelme stb."

Na ugye...




A bejegyzés trackback címe:

https://anyjalettem.blog.hu/api/trackback/id/tr966548385

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása