Szülői szerep, avagy mindenki másképp rontja el - én éppen így :

Anyja lettem

Anyja lettem

2014-ben fedeztem fel azt, hogy...

(igen, ez egy tipikus tizeslista)

2014. december 31. - buanna

1. a várandósság legnehezebb része nem a nagy pocak cipelése, hanem maga a várakozás. És ami néha még ennél is elviselhetetlenebb: az ismerősök várakozása! "Még mindig egyben vagy? Ez normális, hogy még mindig nem szültél? Na, mi a helyzet???" 

57625260_1.jpg

2. a fájdalom, amelyet a szülésig ismertem, csupán szelíd kényeztetés volt. No comment, senkit nem akarok ijesztgetni, de azért na. Legyünk őszinték.

3. az ártatlannak tűnő gyereknevelős fórumok/netes csoportok sokszor hatalmas elvbéli háborúk színterei. Cuki, összetartó anyucik? Ugyanmár :).

4. egy másik emberi lény kakijának, büfijéneknek, pukijánaknak LEHET szívből örülni. Péntek éjjel éjfélkor. Egy sötét szobában. Legalább egy tucat gyerekdal eldúdolása után. Miközben a gyermek apja Google-be pötyögve próbálja megfejteni, miért ordít a ded.

5. a kora reggel nem reggel 7-et, hanem 4-et jelent. És a késő este nem az éjfél, hanem a 9. Az "aludtam végre egy jót!" nem 8-10 órát, hanem 4-6-ot jelent egyhuzamban. A nyugodt éjszaka általában egy hajnali ébredést jelent, ha a gyerek cicizés után közvetlenül vissza is alszik.

6. az esti kiruccanás egy 2, jó esetben 3 órás vacsi egy közeli étteremben, maximum 1 pohár borral/sörrel. ÉS mégis jobban értékelem, mint boldog leánykorom átlagos, szétesős hétvégéit, amelyek átlagosan úgy éjfél körül kezdődtek és sokszor úgy reggel 6-ig tartottak...Na jó, azért egy este a Szigeten beficcent ;).

vs.png

7. a "leugrunk a boltba és sétálunk egy picit csakúgy" azt jelenti, hogy jóval az indulás előtt összeírom, hogy mi kell a boltból. Majd összerakom a séta-szettet: min. 2 db pelus, pelenkázóalátét, popsikrém, kézfertőtlenítő zselé, min. 3 db textilpelus, egy csomag nedves törlőkendő, zsebkendő, pár pici játék, váltás ruci. Felöltözök normális szerkóba, mert SOHA nem vagyok hajlandó macinaciban és kinyúlt pulcsiban kitenni a lábam az utcára. Anya vagyok, nem viziszörny :). Majd megetetem a gyereket, büfiztetem, átpelenkázom, felöltöztetem. Ha sok a dolgom, babakocsival megyünk, mert ennek lehet pakolni az aljába és lehet fel-le öltöztetni Benit meleg/hideg függvényében. Ha csak elugrunk a közelbe és hosszasan azonos hőmérsékleten leszünk, valamint nem órákról van szó akkor sok esetben valamelyik hordozónkat választom. Babakocsis opciónál lemegyek a garázsba, ajtó fel, mi pedig kigurulunk. Hordozónál ugyanez, csak a ház kapuján keresztül és (szerencsés esetben) gurulás nélkül. Újabban mindezt úgy 1 óra alatt teljesítem, kezdetekkor volt néha akár 2 óra is, főleg, ha a gyerek pontosan a felöltöztetést követő másodpercekben megajándékozott egy friss és meleg kakacsomaggal :D.

8. képes vagyok lazán emelgetni immár 8 kilót, fél kézzel, miközben a fülem és a vállam között mobiltelefon van, a másik kezemmel pedig kenyeret kenek és eközben néha le is kell guggolnom egy-egy leejtett cuccért. Most már szitkozódás helyett csak nevetnék, ha aerobic órán a fél kilós kis súlyzócskákkal el kéne végeznem a 4x8-as sorozatokat. Vagy a 100-as guggolást egyenes háttal, súlyzókkal...

9. a babakaja finom! De csak az, amelyiket én készítem :). Az üvegesek ugyanis kb. ugyanolyan ízűek, nem számít, hogy almapüré, vagy paradicsomos burgonya van-e ráírva...És legangyobb büszkeségemre ezt Beni is így gondolhatja, legalábbis a mindig őszinte grimaszok erre engednek következtetni. Ellenben a normális kajakészítéshez szükséges képességem rohamosan leromlott, a fene tudja miért :(. Mi sem illusztrálja ezt jobban, mint amikor a férjemnek csak megemlítem, hogy szívesen főzök neki valamit, mire ő: "Ugyan ne fáradj, inkább rendeljünk valamit!".

 

10. kisbabával az életemben ezek a legjellemzőbb mondataim:

- Innen ugye halljuk, hogyha sír?

- [Időpont: hajnal 3 körül. Helyszín: a sötét hálószoba] Mész, vagy menjek én?

- Ez ugye nem több, mint 2 deci (bor)?

- Szerintem merül benne az elem.

- Már megint nem lehet elférni a fürdőben attól a k*rva babakádtól!

- Nem kéne tévéznie, kapcsold ki!

- Most van elég tejem ! / ?

- Ez most a gyerek volt, vagy te?

- Vidd le a pelusos kukát!

- Benedeeeek, Beni-beni-benikeeee, nézz csak ide!

 

BOLDOG ÚJ ÉVET KÍVÁNOK MINDENKINEK! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://anyjalettem.blog.hu/api/trackback/id/tr337026057

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása